شنبه, 20 ارديبهشت 1404
عنوان گروه خبري / سیاسی . اجتماعی . اقتصادی . فرهنگی و هنری . ورزشی .
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۳/۰۹ 
  • تعداد بازدید : 4684
  • کد خبر : ۳۹۷۵
سامانه 137 شهرداری خرم آباد
آدرس سایت http://137.favakh.ir

مرکز سامانه مدیریت شهری 137 در تلاش است با اتخاذ تصمیم‌گیری‌های کلان و ملی، به زودی به یک تلفن مرکزی (call center) و سامانه‌ای واحد در مدیریت شهر مبدل گردد و تمام حوزه‌های خدماتی (شهری، آب و برق، گاز، تلفن و ...) مورد نیاز شهروندان را تحت پوشش ارتباطی قرار دهد .
شهرداری خرم آباد با نگاه تبدیل خود به یک نهاد اجتماعی، مدیریت واحد شهری را از مهم‌ترین وظایف خود دانسته و با علم به تحولات اخیر در عرصه کار و روابط اجتماعی در سطح جوامع، با استفاده از فناوری ارتباطات در راه تحقق اهداف کلان مدیریتی خود دست به راه‌اندازی سامانه‌های نوین شهری در حوزه‌های مدیریت، اجرا و نظارت در راستای اجرای سیاست‌های خود زد .

برهمین اساس سامانه 137 در سال 1397 به گسترش درخواست‌های مردمی، به تدریج از مرکز ارتباطات مردمی به مرکز هدایت، کنترل و ساماندهی نیاز‌ها و معضلات شهری تحت عنوان "مرکز سامانه مدیریت شهری 137" ارتقاء یافت .

سامانه مدیریت شهری 137 می‌تواند بیش از 800 موضوع در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف شهرداری خرم آباد را از شهروندان دریافت و جهت انجام پیگیری نماید. موضوعات اعلامی توسط شهروندان در شش حوزه خدمات شهری ،حمل‌ونقل و ترافیک، فرهنگی و اجتماعی، مالی و اداری، شهرسازی و معماری و فنی و عمرانی تقسیم‌بندی می‌شود .

عمده موضوعات مطرح شده در حوزه خدمات شهری توسط شهروندان موارد زیر بوده است :

1- امور مربوط به نحوه‌ خدمات فروشگاه‌های شهروند، میادین میوه و تره‌بار، بهشت زهرا (س) و آتش‌نشانی .

2- اتلاف سگ‌های ولگرد، طعمه‌گذاری محل زندگی موش‌ها .

3- زیباسازی و چشم‌انداز شهری، پاکسازی برچسب، تبلیغات و تابلوهای غیرمجاز .

4-امور مربوط به وسائل بازی، امکانات ورزشی و تجهیزات بوستان‌ها و فضای سبز .

5- رفع آلاینده‌های صوتی و زیست محیطی ناشی از فعالیت‌های واحد‌های صنعتی و کارگاهی درون شهری .

6- رفع سد معبر اصناف، دستفروشان و مصالح ساختمانی .

7-نظارت و جمع‌آوری زباله، درخواست نصب سطل‌های مکانیزه .

8- امور مربوط به بازیافت و تبدیل مواد .

9- کشتار و نگهداری غیرمجاز دام و رفع آبگرفتگی و برف‌روبی معابر .

10- - آلودگی‌های صوتی ناشی از ساخت‌ وساز .

عمده موضوعات مطرح شده در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک توسط شهروندان موارد زیر بوده است :

1-موارد مربوط به کنترل کیفیت هوا و کیفیت و کمیت وسائط نقلیه اتوبوسرانی و تاکسیرانی و خدمات کارکنان مربوطه .

2- نحوه‌ خدمت‌رسانی شرکت بادپا، پارکبان‌ها و پارکینگ‌های طبقاتی شهرداری .

3- نحوه خدمات مربوط به راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو ).

4- نصب و یا ترمیم علائم ترافیکی، ایمنی و خط کشی معابر .

5- نصب و مکانیزه‌کردن پل‌های عابر پیاده و نصب سرعت‌گیر .

6- کیفیت خدمات پایانه‌های مسافربری و پارک سوارها و نحوه‌ عملکرد سازمان حمل‌ونقل و ترافیک در خصوص صدور مجوز ورود به طرح ترافیک .

همچنین در حوزه فرهنگی و اجتماعی موضوعات زیر مطرح می‌شود :

1- جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان، کارتن‌خواب‌ها و معتادین .

2- عملکرد و خدمات خانه‌های محله، اسباب‌بازی و سلامت شهرداری .

3- کیفیت چاپ و مطالب روزنامه همشهری و ضمائم آن .

4- تجهیزات و نحوه‌ عملکرد مجموعه‌های ورزشی و تفریحی شهرداری .

5-  جمع‌آوری وسائل و لوازم خانگی جهت هدیه آنها به نیازمندان .

6- امور مربوط به پیمانکاران تحت قرار‌داد با شهرداری، نحوه عملکرد و فعالیت‌های کارکنان شهرداری، امور مربوط به عوارض نوسازی و ممیزی املاک و امور مربوط به فعالیت‌های بانک شهر نیز از موضوعات اصلی حوزه مالی و اداری است که شهروندان به سامانه 137 اعلام می‌کنند .

در حوزه شهرسازی و معماری هم ساخت‌وساز‌های غیرمجاز و یا غیراستاندارد، تغییر کاربری و توسعه تجاری غیرمجاز و میزان و نحوه دریافت عوارض ساخت‌وساز هم از موضوعات عمده شهروندان است .

همچنین در حوزه فنی و عمرانی موضوعات زیر مطرح است :

1-  مرمت، لکه‌گیری و روکش آسفالت معابر .

2-  اصلاح شیب هندسی، مرمت و جدول‌بندی جوی‌ها و قنوات .

3-  طرح ایجاد پل‌های زیرگذر و روگذر، دوربرگردان و بزرگراه .

4-  اعلام عدم مقاومت ساختمان‌های مناطق شهری .

چه زمانی و از چه روشی می‌توان با 137 تماس گرفت؟

شهروندان خرم آبادی می‌توانند بدون وقفه و تعطیلی در 24 ساعت شبانه‌روز با سامانه مدیریت 137 از طریق شماره 137،و شماره پیامک 5000 سایت اینترنتی http://137.favakh.ir حاصل کنند .

در هنگام تماس با 137 به نکات زیر توجه کنید !

1-  تعیین نشانی دقیق و نوع موضوع درخواست مورد نظر، قبل از تماس .

2- به خاطر سپردن کد کارشناس ثبت پیام .

3-  برخورد شایسته و برازنده یک شهروند فهیم و مسئول در هنگام مکالمه .

4- توجه کامل به سوالات کارشناس ثبت پیام و پاسخ کوتاه، لازم و کافی به سوالات .

5-  یادداشت نمودن کد پیگیری پیام، جهت اطلاع از نتیجه انجام درخواست .

کلیه خدمات شهرداری که به عنوان پیام و درخواست از سوی شهروندان به سامانه 137 مطرح می‌گردد رایگان و بدون هزینه می‌باشد .

امتیاز :  ۳.۴۳ |  مجموع :  ۷

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0